tisdag 19 maj 2009

Där jag köper min frukost


Jobbar det en härlig assyr. Vilket är helt fantastiskt.
Nu får jag min dos av direktöversatta ordspråk trots att jag inte får umgås med min svåger så ofta som jag vill. Vi pratade om direktöversättningar igår.
Då tog jag upp klassikern "Man vet inte hur det känns att ha en yxa i huvudet förräns man har haft den där." Jag var inte säker på att han skulle förstå. Men han utbrast:
"Exakt!! Man vet inte hur ont det gör innan kniven har träffat skelettet!" Lite som ropa inte hej förrän du är över bäcken. :)
Det var gårdagens.
I morse frågade han mig när jag skulle gifta mig. Eller du kanske inte har någon press på dig? Nej jag har ingen press så det kan nog ta sitt lilla tag, svarade jag. Det är lika bra får jag till svar. Du vet, man måste hitta ett lock som passar kastrullen, annars, man vet inte hur det kan gå!

2 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag gillar de flesta platser jag varit på, men jag har aldrig riktigt velat åka till Japan, helt enkelt för att jag inte tycker om att äta fisk, och jag vet att det är väldigt populärt där i Afrika.

Källa: Britney Spears