söndag 22 november 2009

Lithuania 12 points

Jag har en väninna som är feminist. Hon brukar säga till mig att det låter som att jag söker en 1800-talsman. För hon tycker att jag har för höga krav på män. Och att mina krav är gammeldagsa... att sådana män är utdöda. Och att det inte är konstigt att jag inte träffar någon.

Detta kan ju naturligvis stämma. Att det är utdöda menar jag...
men så träffade jag en artig ung man från Litauen. Han var så mycket gentleman så det var inte sant, kanske till och med lite väl mycket. Jag menar, jag kan öppna dörrar själv, och jag håller gärna upp den för en man för att vara artig och trevlig, men det är bara det att det är en fin gest så att säga. Men i jalla fall, han bar mina väskor, han öppnade varenda dörr och körde mig så långt fram till hotellet som det bara gick utan att köra in i entrén. So now - I'm thinking.... Lithuania...?

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahhaha kanske det kanske. Du kan även pröva män från Zimbabwe ...stavas säker inte så... de är iallafall SJUKT artiga nästan för artiga