måndag 30 november 2009

I helgen var jag på herrmiddag


Och det vet i 17 om jag gör om igen... förmodligen inte. Iaf inte med dessa "herrar" (läs, testosteronstinna hannar). De flesta var helt okej, men det krävs ju inte många dårar för att skapa kaos, det visste vi ju sen innan. Men i det hele tatt så var det skoj, om man ser på helheten så att säga. Men det som framför allt är jäkligt kul nu så här i efterhand, är att vi hade en diskussion men en man, förmodligen den äldsta och lugnaste, om hurvida tjejer och killar är lika eller inte. Jag hävdade att vi är olika (eftersom vi är det och det trodde jag alla visste) men han höll inte med, trots att han gång på gång drog upp saker som hävdade motsatsen. Men det finns inte en tjejmiddag i världen som skulle spåra ur som den här. Inte en enda. Det hade varit kul att höra hans åsikt nu...
Men jag var lite störd och sur och upprörd över hur vissa betedde sig. Tills jag snackade med födelsadagsmannen... Jag sa att jag tyckte hans polare var respektlös och hade en utläggning om det ena och det andra. Som svar får jag, "Ja men det är min bästa polare, och vet du vad jag gjorde på hans fest? Jag körde cross i vardagsrummet, han försökte bara bräcka mig nu". Right. Men dåså, det förklarar ju allting, verkligen. Cross. I vardagsrummet, ja ja, för det är ju normalt... Oh Maria Maria, säg inte till mig igen att killar och tjejer är lika, det som var uppenbart förut, är nu, om möjligt, ännu mer uppenbart. Ja jag generaliserar, och jag har aldrig förstått vad som är så fruktansvärt farligt med det. Jag älskar att generalisera, det är ju jättepraktiskt.

Inga kommentarer: