måndag 30 mars 2009

Framtiden är här!


Idag fick jag scanna in mitt fingeravtryck på högra pekfingret. Så går det tydligen till på norska tax freen ist för att registrera köpen på bordingkorten. Jag räckte naturligtvis fram vänster hand eftersom jag är värdelös på höger och vänster. Det kan min körskolelärare intyga. Det är förmodligen också därför bilden är på vänster pekfinger... Men hur som helst är inte allt jättestort i framtiden. Däremot kan jag undra om det verkligen är så mkt mer effektivt? Hur lång tid och hur många konsulttimmar har det tagit att ta fram det systemet? Och vad kostade det? Är det möjligt att det är så pass mkt bättre och lättare att man kommer tjäna på det i längden? Det känns som om det vore enklare om kassören bara blippade in det via streckkoden på bordingkortet än att slösa massa tid på att ge instruktioner? Jag tyckte i jalla fall att det var overkill. Skulle ju bara handla lite whiskey till norrmännen. Lämna finger avtryck. Kom igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt passfodral! ;-)

Emma sa...

Värsta säkra tax-freen.. felsatsning, terrorister dricker ju inte ens sprit ;-)

Abouuuuu.....

kokaburrablondinbella sa...

inte överannalysera gimmiiiiiiin

Anonym sa...

Hahaha, jag försöker sluta...
/Analys-Krisse